Daisypath Anniversary tickers

Thursday, January 20, 2011

aku bersukan?

selamat petang olz! ;)

aku baru jer balik dari mahallah member..lunch kat situ.. borak-borak.. ngumpat-ngumpat sume.. then trus g Female sport complex( FSC), gi men squash sorang-sorang. memang best main time tengahari panas lit-lit centu. kannyer sebab court tu bawah matahari ke..x.x.. still indoor tapi time-time gini kan budak2 UIA suma mesti dok 'bekubang' atas katil.. atau ada yang pegi beraya thaipusam kat area batu caves. oh, bahagianya sebab tak payah lagi sibuk-sibuk nak tunggu turn court free. =') dah la menunggu dorang habis main sengah jam. penah gak tunggu sampai nak dekat sejam! rasa nak campak jer raket kan.. =.= abes2 busan menunggu bule gi jamu mata tengok dak2 pompuan swimming. haha.

hurmm.. memang best kalau dapat kuarkan peluh dengan bersport. dulu time tadika, masuk skolah rendah.. sampai la menengah, aku memang meci giler ngan sukan. masa skolah rendah.. aku geng umah kuning. tapi dari darjah satu sampai enam, ada karnival sukan jerr.. aku la antara atlit-atlit yang join 'sukan' bersorak bawah khemah jer. hebat x hebat kan.. sukan lawan suara sapa paling gah time jerit.. itu jer la part aku yang terunggul masa hari sukan skolah pon. nak lari tak dapet bhai.. sempott! lari 2 3 langkah je padahal.. kaki plak pendek. mana penah menang lah kan... tapi time klas pendidikan jasmani penah arr men besbol.. pastu tak penah2 main da.. sebab bola besar tenis tu bleh pulak menempek sedas kat seblah mata aku! konklusinya, semua jenis sport aa bagi aku menyusahkan jer. memenatkan. menyakitkan. tak enjoy langsung! (=,=)

naek skolah menengah pon sama gak.. sukan belah pompuan balik2 bola jaring.. nak feminin jer kan..~ lompat2 bapak kepit doe kaki mereka-mereka. aku tak bekenan sukan jenis ni. pompuan sangat. tak ghock la.. aha, time remaja lulu aku ghoCk skit. geng2 kuar masuk surau kena tarbiayah ngan geng-geng prefects skolah.. jenis keliling pelajar2 spesis aku macam pas wat jenayah besar! oh, aku nak citer pasal sukan kan? karang termelalut bab rekod disiplin skolah pulak. =.= aku penah la join training bola jaring petang2, part pakai jersi memang co-Ol habes. tapi maen cam haremm ja. nak shot tak sampai pulak kan? so depa bagi la role yang padan2 level aku .. skali rule maen tak penah taw pon! aku gi pas bola kat pihak lawan. geng aku like ''weii.. apa pi pas bola kat depa!'' n aku like '' awatnyaa??''. kah3. juruih tak juruih. still.. aku kecewa dengan bola jaring.

pic lama. kendid. tak caye udah. =.=

masuk u pulak.. aku da malas nak layan sport2 ni akibat history2 permainan aku yang lepas yang AGAK lemah. aku pon gian gi gym arr.. nak gak kuarkan peluh. kalau tak memang nak kuarkan peluh dengan cara berkebun kat campus jerr.. tapi da full. smua students situ SIBOK nak gak. kah3. tipu ni tipu. hurm.. member aku plak sibuk nak kurus.. time tu aku pon badan pon bule tahan chubby la kann.. tapi apa gua kisah bro? bf gua langsung takesa ape.. =.= tapi aku slalu gi gym sebab teman member jer.. lama2 baru aku pon ada misi dan visi yang kental macam beliau! bhahaha. bule kata hari2 aku lari... lari... angkat-mengangkat.. bangun duduk bangun duduk. berat pon turun. alhamdulillah... =') tapi skang aku perlu + harus kembali mengeluarkan peluh.. sejak masuk gombak, dah tak salu gi gym cam dulu.. kat sini gym ada orang urus,lebey bersistematik.. sapa datang lambat, lambat la naek treadmill. 1st come 1st serve principle. better aku men squash. bleh rembat-rembat bola.. lagi best & enjoy. takde kaki kepit2 doe.. langkah kena cekang nak tangkap bola. hihi. so, sejak aku salu gi FSC, aku da jarang tido-tido petang.. nak study petang? haghaap! n bila malam pulak.. ada rasa nak study. ;p then betul la.. if kita bersukan, badan cergas.. otak cerdas. ;)

majula sukan untuk diri sendiri. ;) hihi. tataa dear readers.. till here.

miera, if u read tis.. i juz wanna let u know tat..


**

aku nak shawl hg yang nii... !! =(
*muka keen gila

2 comments:

cik bahulu oren said...

i pun x mnt sukan2 ni
tp i suka camping
lg adventure
hehe

nur syakirah yusof said...

camping pon best! tp

dri dlu tingin gak nak jungle-tracking.. xpenah2 ada peluang.huhu

Post a Comment