Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, December 1, 2010

birthday present i guess & tips untuk kurangkan berat badan

hye jelitas n kachaks skalian..

how u doin guys..? sehat x sehat x? harini korang makan ape jer? ala..cikedis jer ker? hurmm.. abeh diet la tuh? haha. (mcm si dia yg diet mkn cheeze bizkitz.haha). harini aku bekpes nasi kukus aina (sedap gila doe.sumpah xtipu), tengahari aku kuar ngan abah n adik shopping mende2.. n ingat xmau lunch la kan.. sebab lunch xpenting sgt sbb da bekpes. tnggu petang2 skit.. baru nak melantak. time tu bukan da melantak namanya.. tapi mentekedarah.ngee~ tapi kitorang drop kat mcD, ter'order' plak set mcD. adoi..

balik jer dari shopping.. aku bahagia gilerr..

sebabnya aku da dapat 1 benda ni yang aku tergila2 kan sejak aku lahir lagi.. bukak2 mata jer.. 'nak treadmill..nak treadmill..' haha. i got my own treadmill..! yayy me~ akhirnya people.. =') kalau tak, aku nak cakap kat bakal suami aku..hantaran esok aku nak treadmill satu jer... satu jerrr~~~~ hihi. to that extent. =.= so, harini aku da bejaya convince abah.. can't wait to run on the track again people.. im so happy =') sehappy korang bila..
dapat bechenta dengan boifrend orang..
dapat menggoreng sekeping telur dadar dengan jaya buat julung kalinya...
dapat grab baju idaman sejak tadika..

ini adalah satu kejayaan dean list lam hidup! terharu kan =')


i got a tip from ogawa's people. which is.. dia cakap tak elok naikkan incline sampai tinggi sebab tak bagus untuk ankle bcuz people do so ramai da komplen.. hurm,

incline tu pekebendanya?

incline tu fungsi macam korang naek bukit la.. bleh adjust ketinggian 'bukit' dia.. wrong perception aku; bleh dapat strong n hot legs. wkakaka. penat jer doe.

here i attach skali tips untuk kurangkan berat badan dari Kevin Zahri's

  1. 1.

    Jangan skip meals.Ramai ingat bahawa anda perlu skip meals seperti elakkan sarapan pagi dan melaparkan diri untuk kurang berat badan. Ini salah. Dengan cara ini anda hanya berjaya menurunkan metabolisma badan. Panduan Terbaik?Makan 5-7 hidangan sederhana sehari dan kurang makan/minum 2-3 jam sebelum tidur.

  2. 2.

    Kawal nafsu makan….once nafsu is there memang susah untuk membuat pilihan makanan yang baik. Again di sinilah anda perlu makan 5-7 kali sehari untuk mengawal nafsu makan anda.

  3. 3.

    Tingkatkan tahap keaktifan anda…tak semestinya dengan jogging atau bersenam di gym. Yang penting anda tingkatkan aktiviti physical untuk bakar lebih calorie, seperti

    • Park kereta anda lebih jauh daripada destinasi anda
    • Jangan guna lif…use the stairs ( bahagia ditingkat 5. xnak pindah! hihihi)
    • Bersihkan rumah anda
  4. 4.

    Ketahui keperluan kalori anda. Ini penting dan jika anda rajin, bandingkan keperluan kalorie dengan pemakanan kalorie seharian anda.

  5. 5.

    Eliminate makanan yang 1. tidak elok dan 2. tidak perlu. Kekadang kita ambil makan/minuman yang actually kita tak perlukan sangat pun….just because its there, doesn’t mean we have to eat or drink them

  6. 6.

    Diet pills? Yes they work tetapi tidak jika anda tidak gabungkan penggunaannya dengan makanan yang terkawal…..

  7. 7.

    Tak pandai kawal nafsu makan? Belilah protein shakes dan makannya di antara hidangan due kali sehari..1. antara sarapan dan lunch…2. antara lunch dan makan malam


    i hope u guys can benefit from the tips. thank you. & good nyte dear readers! ;) xoxo

2 comments:

Buah Pulasan said...

Mahu mempraktis nasihat ini dengan kadar yang segera!

nur syakirah yusof said...

try it out man! ;)

Post a Comment