Daisypath Anniversary tickers

Monday, November 29, 2010

kuceng cekgu cirit birit!

Salam berita jam 10 sengah! hehe


Malam ni aku nak share pasal story or experience aku yang aku akan ingat sampai bebila.

Masa : last semester 2011
venue: Ahmad Ibrahim kuliyyah of Law aikol MM4.12
Kelas: Bahasa Melayu Komunikasi

sedetail itu yer.. hihi. dulu la kan... masa aku blom masuk menara gading, masa aku remaja anak dara time skolah menegah dulu.. (skang maseh dara &begetah uke.kah3), aku dok dengar2 citer siswa-siswi pasal life dorang as a graduate kat universities masing2. citer nak rak jer kan... bajett 'aku-makan-garam-dulu' 'korang kecik gi apa taw'..sok masuk u baru korang rase. ha!! gedebukkk! kelapa jatuh atas pale! yer yer aku da masuk u pon..aku plak rase..haa..ni pengalaman aku pasal pe'el or ragam lecturer (tak sumer.karang ada yang 'pedajey' repot psl entri aku nii.hihi).

masa aku skolah menengah time SPM, salu la kan..kite da nak kuar skolah,pasni nak masuk u plak.. so,kite excited giler dengar pengalaman orang2 masuk u 'oh wow! best giler' la nyah.. ada antra mereka penah citer, lecturer kat university tak macam cekgu2 skolah, sume pakai suap jer ilmu. itu lecture kasi semborr punya, prongg prangg prongg prangg kau malas lagi awang dogoi balik buat bendang la woi (sawah). (naseb aku minah,bukan awang =,~). tapi kat U lain, kau faham ker x.. lantak ler. tapi lectrer aku ada jer yang jenis suap sket.. xbanyak.hehehe. if nak wat klas, dia wat, if xnak..diam gutu jer.. or kasitaw classrep class postpone.

ada sorang cekgu klas BM ni, dia memag cat lover gilerr.. skali orang banci isi rumah dia.. dia kira dengan kuceng2 dia skali 'smua skali 46 orang isi rumah cik' haha! sebab populasi kuceng2 yg melebihi tuan rumah. dia begitu menyayangi haiwan jinak dan comel ini. wat jadi haiwan peliharaan-angkat' dia.. gi makan makanan mahal2. gi wat medical check-up, cucuk vaksin, gi wat vasektomi kat kuceng jantan spy x tambah populasi yang sedia banyak tu. tp still banyak sebab dia amik street-cats.

penyayang kan dia?

satu hari ni, dia tak datang kelas. kitorang ingat ape la kan.. skali classrep text


kitorang sekelas like -'oh whatt??' blurr jer kejap.

kusangkakan cekgu maen2... tapi siyes wey siyes. suma orang pon blahh la kan. aku jer kat situ gi, ape ni ape ni.. sedey doe kelas cancel.. wakaka. =.= (klas bm, cakap melayu bile gi nak ckp melayu lam klas kat sini. sume pkai slangaaaa english n arab jer.huhu). tapi sampai skang la..aku tak leh trime hakikat excuse itu.. bile pk logik pon ada betulnya.. yela,tinggal serumah.. cirit susah lak kan.. huhu.

macamna dengan korang yg bela kuceng lam umah? ada sapu gamat kat perot kuceng bila dia cirit x? hihi.


prop penting: plastik

till here then. thank you for reading this entry <3>

p/s: naseb ku bela hunny bunny lam sangkar emas.

0 comments:

Post a Comment