Daisypath Anniversary tickers

Friday, September 24, 2010

random post


hye people..
Today, aku xtaw nak post pasal apa lagi. adakah otakku ketandusan idea akibat banyak bergelumang dengan exam?=.= harini pagi-pagi lagi mcam malas nak bangun gi klas. klas jam 8 plak.. tido jam 4 pagi cmtu. apa tidaknya.. dok wat solat sunat+bertahajud+berzikir sampai lebam. (kalau ini lah sebabnya.. alhamdulillah.). huhu.klas jam 8..bangun jam 7.18. korang rasa aku sempat x mandi? wkakaka. uke,janganla kejam sangat kan nak suruh aku mandi time2 lewat gutu. pi klas awal lagi afdal taw dari tunggu nak mandi. hihi. sembang punya sembang dengan room8s merangkap sebagai classm8s aku, depa pon xmandi. kah2.whatta coincidence~ (T__T).sebagai seorang pelajar, korang jangan tipu la bajet xpenah ada pengalaman xmandi gi klas cakap tak mau kalah gak... untuk menutup aib, korang letak bedak powder banyak2 kat ketiak.. sembur perfium melimpah ruah kat baju. tapi aku plak lebey suka mengekalkan natural bau badan, so xda pakai sebarang pewangi. hahaha

Habis jer exam minggu ni.. rasa macam dh habis final exam (padahal bru mid term). pas balik klas double period, aku settle ptptn (xhabis2 kan)..then balik qadha tidok. maklumlah.. utk mengekalkan kesihatan & menaikkan seri wajah kena cukup tido.( selain dari tip berwuduk).ngee~ bangun2 trus ngadap lappy. dengan line wireless uia yang begituu mantooooppp, aku dapatla melayari beberapa blog orang2. 1 blog yang aku kunjung ni, begitu menarik perhatian aku.. mana tak nya, dari awal smpai habis dia bercerita pasal fashion fashion fashion & all the women thing. haha. pastu aku dapat 1 tip dari dia macamna nak pakai inner syria supaya muka tak jadi bulat semacam. memang bagus saranan & tip dia. aku excited nak mencuba gak. ye la... untuk orang2 yang pipi tembam macam aku ni.. susah la nak pakai tudung syria tu enn.. tapi tak sedor diri.. nak gak pakai, sebab tengok orang2 pakai lawa.. aku dah lama nak tau tip macamna nak pakai inner tu bagi muka nampak bujur... nak cuba sumthin new, oghe kato kene lerr sesuai mengikut keadaan tempat waktu dan sebagainya. kalu da ghupe tu pelik time pakai, tape.. pakai la jugak. keyakinan diri tu penting. biar aura cantik datang dengan sendirinya.. cewah. (hape aku kesah?)

maseh tembam..adoyyou

aku ni bukanla seorang yang suka berfashion sangat. tapi takde la dress up tah hape hape en.. aku bukanla orang yang up to date pasal fashion. aku pakai rembat jer baju yang ada.. asal selesa. namun begitu, bukanla juga orang yang mengamalkan sikap bersederhana, sebab aku kaki boros. tapi aku tade la jenis kaki paw duda berperut besar, pisau cukur ketiak dan seumpamanya. kalau tak.. dah lama boy aku keja buruh kasar,minum milo gantung tu ha. eh ape yang aku melalut ni =.=

ha korang korang, aku nak citer gak pasal hari aku harini kat sini. (macam pantun).Atas2 tadi baru footnote. tu pasal panjang semacam.. petang tadi aku baru je balik berbakti kepada masyarakat. ( pess taim lam idop sebabtu nak riuh macam kuceng ilang tanduk). sebab petang esok ada jamuan aidilfitri mahallah aku (m.sumayyah) buat. ada la persiapan macam nak kenduri cukur jambul punya la meriah! macam macek2 kat kampung dok bergotong-royong masak2 utk kenduri..ala...korang bleh bayang x keadaan dan suasana macamna?kalau yang dok bandar xleh lerr nak imagine kan.. ok aku ni aku ni ditugaskan watpe plak? semestinya keja yang paling berat dalam skop potong-memotong,kupas-mengupas.. iaitu kupas potatoes. haha. punya la bangga kembang nak mampos sorang foreigner ni cakap aku kupas potatoes bagos, cantik, licin, berkelip2 dan sebagainya. aku pon tersipu2 macam kerang busuk menahan bangga yang bersarang dihati. pergh! mana nak cari wey zaman skang pompuan kupas potatoes dengan bagus? kah3. dengan sedikit motivasi yang diberikan secra impliedly express.. akan ku tingkatkan skill memasak aku di masa akan datang. for at least, before kawen. ihikihikihik~ (gelak gedik)


p/s: aku harap mak mertua aku jenis yang bukan kaki dapur macam aku gak.

0 comments:

Post a Comment